စာေမးပြဲဆိုတာ ဘာလဲ။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က သင္ခန္းစာေတြကို ဘယ္ေလာက္မွတ္မိလဲ၊ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုမွာ သင္ယူထားတဲ႔ အသိပညာေတြကို ဘယ္ေလာက္အထိ လက္ေတြ႔ အသံုးျပဳႏိုင္လဲ စတဲ႔ အရည္အခ်င္းေတြကို တိုင္းတာ စစ္ေဆးတာလို႔ ေယဘုယ် ယူဆလို႔ရပါတယ္။
စာေမးပြဲေတြကတဆင္႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အေျဖဟာ မွန္သလား မွားသလား၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈအတိုင္းအတာကေရာ ဘယ္လိုရွိတာလဲ ဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ဖန္တီးမႈစြမ္းရည္ နဲ႔ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား ႏိုင္စြမ္းကိုေ
ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားစဥ္းစားျခင္းဆို
တကယ္ေတာ႔ ကမၻာၾကီးကို စိတ္ကူးေတြနဲ႔ ပံုေဖာ္ထားတာပါ။ ဒါေၾကာင္႔ ဖန္တီးမႈ စြမ္းရည္ကလည္း အရမ္းကို အေရးၾကီးပါတယ္။ တီထြင္ဖန္တီးတတ္ေသာ စဥ္းစား ေတြးေခၚျခင္းဟာ လူမႈယဥ္ေက်းမႈ အေဆာက္အအံုကို ပံုသြန္းပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုစဥ္းစားလဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြက မွန္လား မွားလား၊ ဒီအေတြးေတြက ဘယ္လိုျဖစ္ေပၚလာတာလဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ဘယ္လိုေရြးခ်ယ္လဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မီွတင္းေနထိုင္ရာ ကမၻာႀကီး ကို ဘယ္လိုျမင္လဲ၊ ဒါေတြဟာ တစ္ဦးခ်င္းစီနဲ႔ဆိုင္တာလား၊ ဘံု၀ါဒကို ပိုမိုႏွစ္သက္ တာလား။ ဒီအခ်က္ေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ဘယ္အရာေတြက အေရးႀကီး ဆံုးလဲ ဆိုတာကို အဓိပၸါယ္ဖြင္႔ဆိုရာမွာ ကူညီေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခါတေလ မွာေတာ႔ ဒီအေတြးေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ပိုမိုရႈပ္ေထြးေသာ ကမၻာႀကီး ဆီကို ဆြဲေခၚ သြားျပန္ပါတယ္ ။
ဒါဆို ကေလးေတြကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားစဥ္းစားတတ္ေအာင္ ဘယ္လိုသင္မလဲ၊ ဖန္တီးမႈ စြမ္းရည္ တိုးတက္ေအာင္ ဘယ္လို ေလ႔က်င္႔မလဲ ဆိုတာေတြက စိန္ေခၚမႈေတြပါပဲ။ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား စဥ္းစားျခင္းဆိုတာကို ဆရာအဆူဆူက ရႈေထာင္႔အစံုစံုကေန အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆိုၾကမွာျဖစ္သလို႔ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းေတြလည္း ျခားနားမယ္ ထင္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ႔ သမရိုးက်သင္ခန္းစာေတြ ၾကက္တူေရြးလို တတြတ္တြတ္ လိုက္ဆိုတတ္တဲ႔ အက်င္႔ေတြနဲ႔ အသားက်ေနတဲ႔ စာသင္ခန္းေတြထဲမွာ ဒီကၽြမ္းက်င္မႈ ေတြကို အစပ်ဳိးသင္ၾကားေစဖို႔ သင္ခန္းစာေတြကို ဒီဇိုင္းဆြဲဖို႔ ဆိုတာ ခက္ခဲပါလိမ္႔မယ္။
ဒါေပမဲ႔ ဘယ္အရာမဆို နည္းလမ္းကေတာ႔ရွိပါတယ္။ ဆရာေတြက ေက်ာင္းသားေတြ ကို သူတို႔ရဲ႕ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို အျခားသူေတြရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳေတြနဲ႔ ဘယ္လို ဆက္စပ္ေတြးေတာမလဲ၊ ဒါေတြကို ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြနဲ႔ ဘယ္လိုခ်ိတ္ဆက္မလဲ ဆိုတာ အေသးစိတ္ရွင္းျပလို႔ ရပါတယ္ ။ ဒါကနည္းလမ္းပံုစံတစ္ခုပါ။
ဒါမွမဟုတ္ သီခ်င္းေတြ ကဗ်ာေတြကတဆင္႔ သူတို႔ ဥပမာ ဘယ္လိုေပးသြားတယ္၊ ဘာကိုဆိုလိုတယ္ဆိုတာ ေတြးေတာေစျခင္းအားျဖင္႔လည္း ကေလးေတြရဲ႕ ေတြးေခၚမႈ စြမ္းရည္ကို ၿမွင္႔တင္ႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္သင္ခန္းစာထဲမွာ ပါတဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြထဲမွာလဲ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာေတြျဖစ္ခဲ႔လဲ ဆိုတာ ေမးရံုမက ဘာေၾကာင္႔ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲဆိုတာကို တၿပိဳင္တည္း ႏိႈင္းယွဥ္ ေတြးေတာေစျခင္းျဖင္႔ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားမႈ စြမ္းရည္ကို တိုးတက္ေစႏိုင္ပါတယ္။
ဒါ႔အျပင္ အျခားသြယ္၀ိုက္ေသာနည္းလမ္းေတြနဲ
စြ
ေ
ေနာက္ထပ္ပိုမိုရႈပ္ေထြးတဲ႔ ေမးခြန္းတစ္ခုကေတာ႔ ကေလးေတြရဲ႕ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားမႈ စြမ္းရည္ကို ေလ႔က်င္႔သင္ၾကားေပးလို႔ ရရင္ေတာင္မွ သူတို႔ဒီစြမ္းရည္ေတြ တိုးတက္ ေနတယ္ဆိုတာကို ဘယ္လို တိုင္းတာစစ္ေဆးမလဲဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ကေလးေတြရဲ႕ တီထြင္ဖန္တီးမႈစြမ္းရည္ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားမႈစြမ္းရည္ေတြကိ
ကေလးေတြကို ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမွာပါတဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြအမ်ဳိးမ်ဳိးရဲ႕ ဆက္သြယ္မႈ ကြင္းဆက္ေတြကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ဖို႔ ေစခိုင္းျခင္းနဲ႔ သူတို႔ေတြရဲ႕ စြမ္းရည္ကုိ စစ္ေဆးႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။
ဒီေ၀ဖန္ပိုင္းျခားစဥ္းစားျခင္းႏ
အႏုပညာဖန္တီးမႈေတြကေရာ ေခတ္ေတြရဲ႕သရုပ္ကို ဘယ္လိုေဖာ္ညႊန္းတာလဲ ၊ အရင္အေျခအေနနဲ႔ အခုအေျခအေနၾကား ဘာေတြ ေၿပာင္းလဲလာလဲ၊ တကယ္ေရာ ေၿပာင္းလဲမႈရွိလား ၊ ဒီေျပာင္းလဲမႈကေရာ စစ္မွန္ရဲ႕လား၊ ေနာက္ကြယ္မွာ ဘာေတြ ရွိႏိုင္လဲ စသည္တို႔ကို ေလ႔လာတတ္ေအာင္ ေလ႔လာမိေအာင္ တြန္းအားေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆမိပါေၾကာင္း.....။
ေမတၱာ ကရုဏာ ေစတနာျဖင့္
စလင္းဇင္ေယာ္
စုစည္းရွာေဖြတင္ျပသည္။
September 2, 2011 at 9:07 PM
ေက်းဇူးပဲ ငါ့ညီ အားေပးသြားတယ္ေနာ္