***စလင္းျမိဳ ့မွ တေကာင္းမ်ိဳးတို့ဧ။္ သမိုင္းအေမြအနွစ္မ်ား*** စလင္း႐ုပ္စံုေက်ာင္းေခၚ ေျမာက္ေလးစဥ္ေက်ာင္း
w61716
စလင္း႐ုပ္စံုေက်ာင္းေခၚ ေျမာက္ေလးစဥ္ေက်ာင္း
w61717
ဖိုးသူေတာ္ႏႇစ္ဦးပံု သစ္သားပန္းပု
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပုဂံကဲ့သို႔ ေစတီပုထိုး ေပါမ်ား၍ ေရႇးေဟာင္း အေမြအႏႇစ္ ႂကြယ္၀ေသာ ၿမိဳ႕မ်ားကို ျပပါဆိုလွ်င္ မေကြးတုိင္း ေဒသႀကီးအတြင္းရႇိ စလင္း၊ စကုႏႇင့္စေလၿမိဳ႕တို႔ကို ေဖာ္ျပရမည္ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ထိုၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ပုဂံေခတ္ လက္ရာမ်ားအတိုင္း ေစတီပုထိုး အေျမာက္အျမား တည္ရႇိ၍ ေရႇးေဟာင္း အေမြအႏႇစ္ အေဆာက္အအံုမ်ားလည္း တည္ရႇိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ပထ၀ီ အေနအထားအရ ၾကည့္ပါက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဓိကပင္မေရစီး ျဖစ္ေသာ ဧရာ၀တီျမစ္၏ ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီတြင္ တည္ရႇိၾကၿပီး ထိုၿမိဳ႕သံုးၿမိဳ႕၏ အစအကၡရာမႇာ စလံုးအကၡရာ ျဖစ္ေနသည္မႇာလည္း ထူးျခားသည့္ ၀ိေသသတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ပို၍ ထူးျခားသည္မႇာ လူသိမ်ား ထင္ရႇားေသာ စေလ႐ုပ္စံု ေက်ာင္းကဲ့သို႔ ပန္းပု႐ုပ္လံုး႐ုပ္ႂကြမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားေသာ ေရႇးေဟာင္းဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားမႇာ စကုၿမိဳ႕ႏႇင့္ စလင္းၿမိဳ႕တို႔တြင္လည္း တည္ရႇိေနျခင္း ျဖစ္သည္။
မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္းတြင္ ထိုသို႔ ႐ုပ္စံုေက်ာင္းမ်ားမႇာ ပခုကၠဴနယ္မႇ ပခမ္းႀကီးႏႇင့္စေလ၊ စကု၊ စလင္းၿမိဳ႕တို႔ အပါအ၀င္ ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာင္းေတာ္ရာ ဘုရားလမ္းခြဲမႇ လယ္ကိုင္းနယ္တို႔တြင္ တည္ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုေက်ာင္းမ်ားအနက္ ပခမ္းႀကီး ႐ုပ္စံုေက်ာင္းမႇာ အႀကီးဆံုး ျဖစ္၍ စလင္း႐ုပ္စံုေက်ာင္းမႇာ ဒုတိယ အႀကီးဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
စလင္းၿမိဳ႕သည္ မေကြးၿမိဳ႕မႇ ၄၅ မိုင္ အကြာတြင္ တည္ရႇိ၍ ဧရာ၀တီျမစ္၏ အေနာက္ဘက္လမ္းအတိုင္း သြားမည္ဆိုပါက ဧရာ၀တီတံတား (မေကြး)မႇတစ္ဆင့္ မင္းဘူး၊ မန္းေရနံ၊ စကု၊ လယ္ကိုင္း၊ ပြင့္ျဖဴ၊ ေရႇာက္ေတာ စသည့္ၿမိဳ႕၊ ရြာမ်ားကို ျဖတ္၍ သြားရသည္။
အေနာက္ဘက္ဆီမႇ ေထာင္သီးေတာင္၊ နတ္မေတာင္တို႔က တံတိုင္းမ်ားသဖြယ္ ရံလ်က္၊ ၀က္သည္းကန္ကလည္း က်ံဳးတစ္ခုသဖြယ္ ၀န္းရံလ်က္ ရႇိေသာ စလင္းၿမိဳ့သည္ ေရႇးေဟာင္းေစတီ၊ ပုထိုးမ်ားစြာကို ရင္ခြင္ထဲတြင္ ဌာပနာ၍ တေကာင္းလူမ်ဳိးတို႔၏ အေမြေလာက မႇန္ကင္းတိုက္ေက်ာင္းႏႇင့္ ေျမာက္ေလးစဥ္ ႐ုပ္စံုေက်ာင္း တုိ႔ကို ေထြးေပြ႕လ်က္ရႇိသည္။
စကုၿမိဳ႕မႇအထြက္ စကုေခ်ာင္းကူးတံတားကို ကူးျဖတ္ၿပီးသည္ႏႇင့္ စပါးခင္း ပင္လယ္ျပင္ႀကီးကို ေငးမ၀မီတြင္ ေရႇးေဟာင္းရြာႀကီးတစ္ရြာ ျဖစ္ေသာ လယ္ကိုင္းရြာသို႔ ေရာက္သည္။ ထိုလယ္ကိုင္းရြာမႇာ ငါးမ်ားကို အစာေကြၽးရင္း ဘုရားဖူးမ်ားလာ ေလ့ရႇိေသာ စႏၵကူးနံ႔သာ ေက်ာင္းေတာ္ရာ ဘုရားသို႔ သြားရာလမ္းႏႇင့္ စလင္းၿမိဳ႕သို႔ သြားရာလမ္းတို႔ ဆံုေသာေနရာ ျဖစ္သည္။ လယ္ကိုင္းရြာ၏ အေရႇ႕ေျမာက္ ဧရာ၀တီျမစ္ဘက္ဆီတြင္ ေက်ာင္းေတာ္ရာဘုရား တည္ရႇိၿပီး စလင္းၿမိဳ႕သို႔ သြားေသာလမ္းမႇာ လယ္ကိုင္းရြာ၏ အေနာက္ေျမာက္သို႔ လိုက္ရသည္။
လယ္ကိုင္းရြာမႇ ထြက္သည္ႏႇင့္လည္း စပါးခင္းမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ရၿပီး ရႇစ္မုိင္ခရီးခန္႔ သြားမိေသာ ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္သည္။ ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕မႇ ထြက္သည္ႏႇင့္ ''မုန္းေခ်ာင္းကို ေက်ာ္တဲ့အခါ ေရာက္ပါေတာ့မယ္။ ကြၽန္မတို႔ ကုန္းေဇာင္းရြာ''ဟူေသာ သီခ်င္းစာသားထဲကအတိုင္း မုန္းေခ်ာင္းတံတားကို ျဖတ္ကူး၍ ေရႇာက္ေတာ၊ ကုန္းေဇာင္း ရြာမ်ားအနီးမႇ ျဖတ္သြားရသည္။
ထိုရြာကို ေက်ာ္ျဖတ္လာမိေသာ္ အေနာက္ဘက္တြင္ နတ္ေတာင္တန္းမ်ား ၀န္းရံ၍ အေရႇ႕ဘက္တြင္ စပါးခင္းမ်ား ကာစည္းထားသည့္ သစ္ပင္ႀကီးမ်ားက ထီးလိုမိုးအုပ္ထားေသာ စလင္းၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ပါသည္။ စလင္းၿမိဳ႕သို႔ ၀င္လွ်င္၀င္ခ်င္း လမ္းအေရႇ႕ဘက္ျခမ္းရႇိ ေရႇးေဟာင္းေစတီ ပုထိုးမ်ားႏႇင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား၏ ျမင္ကြင္းႏႇင့္ ၿမိဳ႕၏အလယ္မႇ ေရႊတန္ဆာ ေစတီေတာ္အား ဖူးေတြ႕လိုက္ရေသာအခါ ၾကည္ႏူးပီတိသည္သာ စိတ္အစဥ္မႇာ က်န္ရႇိေတာ့သည္။
စလင္းၿမိဳ႕သည္ အေနာက္ဘက္ ေတာင္တန္းမ်ားဆီမႇ ဆင္းလာေသာ ခ်င္းလူမ်ဳိးမ်ားႏႇင့္ ေျမျပန္႔ေဒသမႇ လူမ်ဳိးမ်ားအား ကုန္စည္ဖလႇယ္ေပးရာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕လည္း ျဖစ္သည္။ စလင္းၿမိဳ႕ထြက္ ဆန္ကို ေခ်ာက္၊ ေရနံေခ်ာင္းႏႇင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕တို႔အထိ တင္ပို႔ေလ့ ရႇိၾကသည္။
စလင္းၿမိဳ႕မႇ အေရႇ႕ဘက္သို႔ ထြက္ပါက ဆင္ျဖဴကြၽန္းၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရႇိၿပီး ထိုမႇတစ္ဆင့္ တေညာင္၊ ဆိပ္ျဖဴမႇ အေနာ္ရထာ ျမစ္ကူးတံတားကို ျဖတ္၍ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္သည္။ ေခ်ာက္မႇ အေရႇ႕ေျမာက္အရပ္သို႔ ထြက္လွ်င္ ပုဂံ၊ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ေရာက္၍ အေရႇ႕ေတာင္ဘက္သုိ႔ ထြက္ပါက ေက်ာက္ပန္းေတာင္း၊ မိတၴီလာမႇ မႏၲေလးၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ႏိုင္သည္။
စလင္း၊ ဆင္ျဖဴကြၽန္းလမ္းေဘး တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ ေရႇးေဟာင္း ေစတီပုထိုးမ်ားႏႇင့္ ျပည့္ေနၿပီး ေညာင္ႏႇစ္ပင္ေက်ာင္းႏႇင့္ ေလာကမႇန္ကင္း ေက်ာက္တိုက္တို႔မႇာ စလင္းၿမိဳ႕၏ အထင္ကရ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထို ေလာကမႇန္ကင္း ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းရႇိ ေရႇးေဟာင္း ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးတစ္ခုမႇာ မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္တြင္ တေကာင္းလူမ်ဳိးမ်ားမႇ ကြၽဲထိရြာ ဆရာေတာ္ ဦးေဇာကအား ေဆာက္လုပ္ လႇဴဒါန္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
စလင္းၿမိဳ႕၏ အေနာက္ဘက္ ေစတုတၲရာသို႔ သြားရာလမ္းေဘးတြင္ ၀က္သည္းကန္ဟု ေခၚေသာ ကန္ႀကီးတစ္ကန္ ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။
ထို၀က္သည္းကန္မႇာ ၿမိဳ႕၏အေနာက္ဘက္မႇေန၍ က်ံဳးသဏၭာန္ျဖင့္ စလင္းၿမိဳ႕ကို ၀န္းရံလ်က္ရႇိသည္။ ကန္ျပင္တစ္ခုလံုး၏ ဧရိယာမႇာ ၁၀ ဒသမ ၈၈ ဧက က်ယ္၀န္းၿပီး ကန္ပတ္လယ္ အလ်ားမႇာ ၄ ဒသမ ၇၃ မိုင္ ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။ သကၠရာဇ္ ၅၅၆ ခုႏႇစ္က စတင္ တူးေဖာ္ခဲ့ေသာ ထို၀က္သည္းကန္ျပင္တစ္ခြင္လံုးတြင္ ၾကာရြက္၊ ၾကာပန္းတို႔က အလႇဆင္ ထားသည္။ ယခုအခါ ထို၀က္သည္းကန္ႀကီးကို သဘာ၀ထိန္းသိမ္းေရး နယ္ေျမအျဖစ္ သတ္မႇတ္ထားရႇိသည္။
ထို၀က္သည္းကန္၏ ေတာင္ဘက္ မလႇမ္းမကမ္း၊ ေစတုတၲရာလမ္း၏ အေရႇ႕ဘက္တြင္ စလင္း႐ုပ္စံုေက်ာင္းေခၚ ေျမာက္ေလးစဥ္ေက်ာင္း တည္ရႇိသည္။ ထိုေက်ာင္းႀကီးမႇာ ဘံုခုနစ္ဆင့္ႏႇင့္ ျပႆဒ္ အေဆာက္အအံု ျဖစ္ၿပီး အေရႇ႕အေနာက္ အေနအထားျဖင့္ တည္ရႇိသည္။ ေက်ာင္းႀကီးတြင္ ဘုရား၀န္းေခၚ ျပႆဒ္ေဆာင္၊ အလယ္၀န္းေခၚ ဓႏုေဆာင္ႏႇင့္ ေက်ာင္းမႀကီးေခၚ ေဇတ၀န္ေဆာင္ ဟူ၍ အေဆာင္သံုးမ်ဳိးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ထား ၿပီး ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းလံုး၏ အေရႇ႕အေနာက္ အလ်ားမႇာ ၁၇၈ ေပ ၈ လက္မရႇိ၍ ေတာင္ေျမာက္ ၇၅ ေပ ရႇိသည္။ ေက်ာင္း၏ ေလးဘက္ေလးတန္ နံရံမ်ားကို သစ္သားမႇန္ခံကြက္မ်ားျဖင့္ ကာရံထားၿပီး သစ္သားမႇန္ခံကြက္ တစ္ခုခ်င္းစီတြင္လည္း ပန္းပြင့္ ေဖာင္းႂကြမ်ားျဖင့္ အလႇျခယ္ထားသည္။ ဘံုခုနစ္ဆင့္ ပါရႇိေသာ ျပႆာဒ္တစ္ခုလံုးတြင္လည္း ႐ုပ္လံုး၊ ႐ုပ္ႂကြ၊ ကႏုတ္ပန္းမ်ားျဖင့္ ထြင္းထုထားၿပီး ေက်ာင္းလက္ရန္းတုိင္မ်ားႏႇင့္ အကာမ်ားတြင္ ဗုဒၶ၀င္ ဇာတ္ေတာ္လာ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ တစ္ခုခ်င္းအလိုက္ ႐ုပ္လံုး႐ုပ္ႂကြမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားသည္။
ထို႐ုပ္စံုေက်ာင္းႀကီးကို ျမန္မာႏႇစ္ ၁၂၃၀ ခုႏႇစ္ ခရစ္ႏႇစ္ ၁၈၆၈ ခုႏႇစ္က တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယခုဆိုလွ်င္ ႏႇစ္ေပါင္း ၁၄၀ ေက်ာ္ သက္တမ္းရႇိၿပီ ျဖစ္သည္။ ထို႐ုပ္စံုေက်ာင္းႀကီးကို ေျမာက္ေလးစဥ္ေက်ာင္းဟု ေခၚဆိုရျခင္းမႇာ ထိုေက်ာင္းႀကီး ႏႇင့္ ပံုစံတူ ေတာင္ေလးစဥ္ေက်ာင္း ဟူ၍လည္း တည္ရႇိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ထိုေက်ာင္းႀကီး ႏႇစ္ေက်ာင္းကို တေကာင္းမ်ဳိးႏြယ္ ညီအစ္မမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ေက်ာင္းဒကာမႀကီး ေဒၚႏုႏႇင့္ေဒၚယုတို႔က ပံုစံတူ တည္ ေဆာက္ လႇဴဒါန္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီးအတြင္း ဂ်ပန္တပ္မ်ားအေျပး အဂၤလိပ္တပ္မ်ားမႇ ကြၽဲညီေနာင္ ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ ဗံုးႀကဲစဥ္က ေတာင္ေလးစဥ္ေက်ာင္းမႇာ ပ်က္စီးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုစဥ္က ဂ်ပန္တပ္မ်ားမႇာ ယခု က်န္ရႇိေနေသာ ေျမာက္ေလးစဥ္ေက်ာင္းတြင္ ပုန္းခိုေနခဲ့ၿပီး အဂၤလိပ္တပ္မ်ားက ေတာင္ေလးစဥ္ေက်ာင္းဟု သတင္းမႇားရ၍ ဗံုးႀကဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ စစ္၏ဆိုးက်ဳိးက ေရႇးေဟာင္း အေမြအႏႇစ္ ေတာင္ေလးစဥ္ ႐ုပ္စံုေက်ာင္းႀကီးကို အုတ္ခံုမ်ားသာ က်န္ရစ္ေစခဲ့သည္။
ေျမာက္ေလးစဥ္ ႐ုပ္စံုေက်ာင္းႀကီး၏ ျပႆာဒ္ေဆာင္ေခၚ ဘုရားခန္းကို ၈ ေပ ၆ လက္မ အက်ယ္ရႇိေသာ အခန္းမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ထားၿပီး အျမင့္မႇာ စိန္ဖူးေတာ္အထိ ေပ ၁၀၀ ရႇိသည္။ ထိုျပႆာဒ္ေဆာင္ထဲတြင္ ႏႇစ္ထပ္ပန္းကႏုတ္ မ်ားျဖင့္ အလႇဆင္ထားေသာ ပလႅင္ႏႇင့္ ေရႇးေဟာင္း ဘုရားဆင္းတုမ်ား တည္ရႇိသည္။
ျပႆာဒ္ေဆာင္၏ မ်က္ႏႇာက်က္ကို မႇန္စီေရႊခ်၍ အလႇဆင္ထားသည္။ ျပႆာဒ္ေဆာင္၏ ေတာင္ဘက္ႏႇင့္ ေျမာက္ဘက္တြင္ အဂၤေတပန္း ကႏုတ္မ်ား၊ နတ္႐ုပ္မ်ား ထြင္းထုထားေသာ မုခ္ဦးပါ အုတ္တံတားတစ္စင္းစီ ပါရႇိသည္။ ယခုအခါ ထိုအုတ္ေလႇကား တံတားမ်ား၏ လက္ရန္းအကာမ်ားမႇ အဂၤေတသားမ်ား ကြာက်ၿပီး အုတ္ကြက္မ်ားသာ က်န္ရႇိေတာ့သည္။
႐ုပ္စံုေက်ာင္းႀကီး၏ အလယ္ေဆာင္ေခၚ ဓႏုေဆာင္ထဲတြင္ လက္ရႇိ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ဦးၪာဏ သီတင္းသံုး ေနထိုင္လ်က္ ရႇိၿပီး ေရႇးေဟာင္း တ႐ုတ္ဖန္မီးဆိုင္းမ်ား၊ ေရႇးေဟာင္း တိုင္ကပ္နာရီႏႇင့္ နာရီကို ထမ္းထားသည့္ဟန္ သူငယ္ေတာ္ သစ္သားပန္းပု႐ုပ္လည္း တည္ရႇိသည္။ ဓႏုေဆာင္၏ အေနာက္ဘက္ နံရံအေျခတြင္ တရားေဟာပလႅင္သဏၭာန္ ခံုျမင့္တစ္ခုလည္း တည္ရႇိသည္။
ထိုဓႏုေဆာင္၏ ေတာင္ဘက္ႏႇင့္ေျမာက္ဘက္တြင္လည္း အုတ္ေလႇကား တံတားတစ္စင္းစီပါရႇိၿပီး ထိုအုတ္ေလႇတံတားမ်ား၏ ေဘးလက္ရန္း အကာမ်ားတြင္ မီးေက်ာင္းမႇ မီးႏႇင့္မႈတ္ေနဟန္ ပန္းကႏုတ္ အဂၤေတမ်ားျဖင့္ အလႇဆင္ထားသည္။ ေက်ာင္းမႀကီးေခၚ ေဇတ၀န္ေဆာင္မႇာ အျမင့္ေပ ၆၀ ရႇိၿပီး အခန္းတစ္ခန္းလွ်င္ ၁၀ ေပ က်ယ္၀န္းသည္။
႐ုပ္စံုေက်ာင္းႀကီး တစ္ေက်ာင္းလံုးတြင္ စုစုေပါင္း တိုင္လံုးအႀကီး၊ အေသး ၂၄၅ တိုင္ ပါရႇိသည္။ ျပႆာဒ္ေဆာင္တြင္ တိုင္လံုး ၂၅ လံုး၊ ဓႏုေဆာင္တြင္ တိုင္လံုး ၁၄ လံုး၊ ေက်ာင္းမႀကီးေဆာင္တြင္ တိုင္လံုး ၈၀ ႏႇင့္ ၾကမ္းျပင္လက္ရန္းတုိင္ေပါင္း ၁၂၆ တိုင္ ျဖစ္သည္။ ထိုတိုင္လံုးမ်ားတြင္ တိုင္လံုးအႀကီးမႇာ လံုးပတ္ ၄ ေပ၊ ၄ လက္မရႇိ၍ တိုင္လံုးအေသးမႇာ လံုးပတ္၂ ေပ၊၂ လက္မ ရႇိၾကသည္။
ထိုစလင္း႐ုပ္စံုေက်ာင္းေခၚ ေျမာက္ေလးစဥ္ေက်ာင္းမႇာ မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္းရႇိ ႐ုပ္စံုေက်ာင္းမ်ားအနက္ ဒုတိယအႀကီးဆံုး ေက်ာင္းႀကီး ျဖစ္ၿပီး လူသိမ်ား ထင္ရႇားသည့္ စေလ႐ုပ္စံုေက်ာင္းထက္ ပို၍ ႀကီးမားသည္။ စလင္း႐ုပ္စံုေက်ာင္း၏ တိုင္ လံုးမ်ားႏႇင့္ လက္ရန္းမ်ားတြင္ ထြင္းထုထားေသာ ႐ုပ္လံုးႂကြႏႇင့္ ပန္းကႏုတ္ အခ်ဳိ႕မႇာ ေလဒဏ္မိုးဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးလ်က္ရႇိၿပီး ျပဳတ္က်ေနေသာ ႐ုပ္တုမ်ားကိုလည္း သိမ္းဆည္းထားေၾကာင္း သိရသည္။ ေက်ာင္းမႀကီးေဆာင္ႏႇင့္ ေဇတ၀န္ေဆာင္တို႔၏ ေတာင္ဘက္၀ရံတာမ်ားတြင္ ၾကမ္းခင္းမ်ားလံုး၀မရႇိေတာ့ဘဲ လက္ရန္းတုိင္မ်ားသာ က်န္ရႇိေတာ့သည္။
ထိုစလင္း႐ုပ္စံု ေက်ာင္းႀကီးမႇာ ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္းက ဗံုးမႇား၍ အခ်ခံရေသာေၾကာင့္ မပ်က္စီးခဲ့ေသာ္လည္း ေလဒဏ္မိုးဒဏ္ ျပႆဒ္ေဆာင္မႇာ လံုး၀ၿပိဳက်လုနီးပါး ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၀၃ ခုႏႇစ္က အစိုးရ၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕မႇ ဆရာကံခြၽန္ႏႇင့္ သားတပည့္မ်ား နန္းၿမိဳ႕ျမန္မာ့ပန္းပုလုပ္ငန္းမႇ တာ၀န္ယူ ျပဳျပင္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အေနာက္ဘက္ဆီမႇ ေထာင္သီးေတာင္၊ နတ္မေတာင္တို႔က တံတိုင္းမ်ားသဖြယ္ ရံလ်က္ ၀က္သည္းကန္ကလည္း က်ံဳးတစ္ခုသဖြယ္ ၀န္းရံလ်က္ရႇိေသာ စလင္းၿမိဳ႕သည္ ေရႇးေဟာင္းေစတီ၊ ပုထိုးမ်ားစြာကို ရင္ခြင္ထဲတြင္ ဌာပနာ၍ တေကာင္း လူမ်ဳိးတို႔၏ အေမြေလာက မႇန္ကင္းတိုက္ေက်ာင္းႏႇင့္ ေျမာက္ေလးစဥ္ ႐ုပ္စံုေက်ာင္းတုိ႔ကို ေထြးေပြ႕လ်က္ ရႇိေပေတာ့သည္။
ေမတၱာ ကရုဏာ ေစတနာျဖင့္
စလင္းဇင္ေယာ္
စုစည္းရွာေဖြတင္ဆက္သည္။
စလင္း႐ုပ္စံုေက်ာင္းေခၚ ေျမာက္ေလးစဥ္ေက်ာင္း
w61717
ဖိုးသူေတာ္ႏႇစ္ဦးပံု သစ္သားပန္းပု
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပုဂံကဲ့သို႔ ေစတီပုထိုး ေပါမ်ား၍ ေရႇးေဟာင္း အေမြအႏႇစ္ ႂကြယ္၀ေသာ ၿမိဳ႕မ်ားကို ျပပါဆိုလွ်င္ မေကြးတုိင္း ေဒသႀကီးအတြင္းရႇိ စလင္း၊ စကုႏႇင့္စေလၿမိဳ႕တို႔ကို ေဖာ္ျပရမည္ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ထိုၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ပုဂံေခတ္ လက္ရာမ်ားအတိုင္း ေစတီပုထိုး အေျမာက္အျမား တည္ရႇိ၍ ေရႇးေဟာင္း အေမြအႏႇစ္ အေဆာက္အအံုမ်ားလည္း တည္ရႇိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ပထ၀ီ အေနအထားအရ ၾကည့္ပါက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဓိကပင္မေရစီး ျဖစ္ေသာ ဧရာ၀တီျမစ္၏ ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီတြင္ တည္ရႇိၾကၿပီး ထိုၿမိဳ႕သံုးၿမိဳ႕၏ အစအကၡရာမႇာ စလံုးအကၡရာ ျဖစ္ေနသည္မႇာလည္း ထူးျခားသည့္ ၀ိေသသတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ပို၍ ထူးျခားသည္မႇာ လူသိမ်ား ထင္ရႇားေသာ စေလ႐ုပ္စံု ေက်ာင္းကဲ့သို႔ ပန္းပု႐ုပ္လံုး႐ုပ္ႂကြမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားေသာ ေရႇးေဟာင္းဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားမႇာ စကုၿမိဳ႕ႏႇင့္ စလင္းၿမိဳ႕တို႔တြင္လည္း တည္ရႇိေနျခင္း ျဖစ္သည္။
မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္းတြင္ ထိုသို႔ ႐ုပ္စံုေက်ာင္းမ်ားမႇာ ပခုကၠဴနယ္မႇ ပခမ္းႀကီးႏႇင့္စေလ၊ စကု၊ စလင္းၿမိဳ႕တို႔ အပါအ၀င္ ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာင္းေတာ္ရာ ဘုရားလမ္းခြဲမႇ လယ္ကိုင္းနယ္တို႔တြင္ တည္ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုေက်ာင္းမ်ားအနက္ ပခမ္းႀကီး ႐ုပ္စံုေက်ာင္းမႇာ အႀကီးဆံုး ျဖစ္၍ စလင္း႐ုပ္စံုေက်ာင္းမႇာ ဒုတိယ အႀကီးဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
စလင္းၿမိဳ႕သည္ မေကြးၿမိဳ႕မႇ ၄၅ မိုင္ အကြာတြင္ တည္ရႇိ၍ ဧရာ၀တီျမစ္၏ အေနာက္ဘက္လမ္းအတိုင္း သြားမည္ဆိုပါက ဧရာ၀တီတံတား (မေကြး)မႇတစ္ဆင့္ မင္းဘူး၊ မန္းေရနံ၊ စကု၊ လယ္ကိုင္း၊ ပြင့္ျဖဴ၊ ေရႇာက္ေတာ စသည့္ၿမိဳ႕၊ ရြာမ်ားကို ျဖတ္၍ သြားရသည္။
အေနာက္ဘက္ဆီမႇ ေထာင္သီးေတာင္၊ နတ္မေတာင္တို႔က တံတိုင္းမ်ားသဖြယ္ ရံလ်က္၊ ၀က္သည္းကန္ကလည္း က်ံဳးတစ္ခုသဖြယ္ ၀န္းရံလ်က္ ရႇိေသာ စလင္းၿမိဳ့သည္ ေရႇးေဟာင္းေစတီ၊ ပုထိုးမ်ားစြာကို ရင္ခြင္ထဲတြင္ ဌာပနာ၍ တေကာင္းလူမ်ဳိးတို႔၏ အေမြေလာက မႇန္ကင္းတိုက္ေက်ာင္းႏႇင့္ ေျမာက္ေလးစဥ္ ႐ုပ္စံုေက်ာင္း တုိ႔ကို ေထြးေပြ႕လ်က္ရႇိသည္။
စကုၿမိဳ႕မႇအထြက္ စကုေခ်ာင္းကူးတံတားကို ကူးျဖတ္ၿပီးသည္ႏႇင့္ စပါးခင္း ပင္လယ္ျပင္ႀကီးကို ေငးမ၀မီတြင္ ေရႇးေဟာင္းရြာႀကီးတစ္ရြာ ျဖစ္ေသာ လယ္ကိုင္းရြာသို႔ ေရာက္သည္။ ထိုလယ္ကိုင္းရြာမႇာ ငါးမ်ားကို အစာေကြၽးရင္း ဘုရားဖူးမ်ားလာ ေလ့ရႇိေသာ စႏၵကူးနံ႔သာ ေက်ာင္းေတာ္ရာ ဘုရားသို႔ သြားရာလမ္းႏႇင့္ စလင္းၿမိဳ႕သို႔ သြားရာလမ္းတို႔ ဆံုေသာေနရာ ျဖစ္သည္။ လယ္ကိုင္းရြာ၏ အေရႇ႕ေျမာက္ ဧရာ၀တီျမစ္ဘက္ဆီတြင္ ေက်ာင္းေတာ္ရာဘုရား တည္ရႇိၿပီး စလင္းၿမိဳ႕သို႔ သြားေသာလမ္းမႇာ လယ္ကိုင္းရြာ၏ အေနာက္ေျမာက္သို႔ လိုက္ရသည္။
လယ္ကိုင္းရြာမႇ ထြက္သည္ႏႇင့္လည္း စပါးခင္းမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ရၿပီး ရႇစ္မုိင္ခရီးခန္႔ သြားမိေသာ ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္သည္။ ပြင့္ျဖဴၿမိဳ႕မႇ ထြက္သည္ႏႇင့္ ''မုန္းေခ်ာင္းကို ေက်ာ္တဲ့အခါ ေရာက္ပါေတာ့မယ္။ ကြၽန္မတို႔ ကုန္းေဇာင္းရြာ''ဟူေသာ သီခ်င္းစာသားထဲကအတိုင္း မုန္းေခ်ာင္းတံတားကို ျဖတ္ကူး၍ ေရႇာက္ေတာ၊ ကုန္းေဇာင္း ရြာမ်ားအနီးမႇ ျဖတ္သြားရသည္။
ထိုရြာကို ေက်ာ္ျဖတ္လာမိေသာ္ အေနာက္ဘက္တြင္ နတ္ေတာင္တန္းမ်ား ၀န္းရံ၍ အေရႇ႕ဘက္တြင္ စပါးခင္းမ်ား ကာစည္းထားသည့္ သစ္ပင္ႀကီးမ်ားက ထီးလိုမိုးအုပ္ထားေသာ စလင္းၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ပါသည္။ စလင္းၿမိဳ႕သို႔ ၀င္လွ်င္၀င္ခ်င္း လမ္းအေရႇ႕ဘက္ျခမ္းရႇိ ေရႇးေဟာင္းေစတီ ပုထိုးမ်ားႏႇင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား၏ ျမင္ကြင္းႏႇင့္ ၿမိဳ႕၏အလယ္မႇ ေရႊတန္ဆာ ေစတီေတာ္အား ဖူးေတြ႕လိုက္ရေသာအခါ ၾကည္ႏူးပီတိသည္သာ စိတ္အစဥ္မႇာ က်န္ရႇိေတာ့သည္။
စလင္းၿမိဳ႕သည္ အေနာက္ဘက္ ေတာင္တန္းမ်ားဆီမႇ ဆင္းလာေသာ ခ်င္းလူမ်ဳိးမ်ားႏႇင့္ ေျမျပန္႔ေဒသမႇ လူမ်ဳိးမ်ားအား ကုန္စည္ဖလႇယ္ေပးရာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕လည္း ျဖစ္သည္။ စလင္းၿမိဳ႕ထြက္ ဆန္ကို ေခ်ာက္၊ ေရနံေခ်ာင္းႏႇင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕တို႔အထိ တင္ပို႔ေလ့ ရႇိၾကသည္။
စလင္းၿမိဳ႕မႇ အေရႇ႕ဘက္သို႔ ထြက္ပါက ဆင္ျဖဴကြၽန္းၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရႇိၿပီး ထိုမႇတစ္ဆင့္ တေညာင္၊ ဆိပ္ျဖဴမႇ အေနာ္ရထာ ျမစ္ကူးတံတားကို ျဖတ္၍ ေခ်ာက္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္သည္။ ေခ်ာက္မႇ အေရႇ႕ေျမာက္အရပ္သို႔ ထြက္လွ်င္ ပုဂံ၊ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ေရာက္၍ အေရႇ႕ေတာင္ဘက္သုိ႔ ထြက္ပါက ေက်ာက္ပန္းေတာင္း၊ မိတၴီလာမႇ မႏၲေလးၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ႏိုင္သည္။
စလင္း၊ ဆင္ျဖဴကြၽန္းလမ္းေဘး တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ ေရႇးေဟာင္း ေစတီပုထိုးမ်ားႏႇင့္ ျပည့္ေနၿပီး ေညာင္ႏႇစ္ပင္ေက်ာင္းႏႇင့္ ေလာကမႇန္ကင္း ေက်ာက္တိုက္တို႔မႇာ စလင္းၿမိဳ႕၏ အထင္ကရ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထို ေလာကမႇန္ကင္း ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းရႇိ ေရႇးေဟာင္း ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးတစ္ခုမႇာ မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္တြင္ တေကာင္းလူမ်ဳိးမ်ားမႇ ကြၽဲထိရြာ ဆရာေတာ္ ဦးေဇာကအား ေဆာက္လုပ္ လႇဴဒါန္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
စလင္းၿမိဳ႕၏ အေနာက္ဘက္ ေစတုတၲရာသို႔ သြားရာလမ္းေဘးတြင္ ၀က္သည္းကန္ဟု ေခၚေသာ ကန္ႀကီးတစ္ကန္ ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။
ထို၀က္သည္းကန္မႇာ ၿမိဳ႕၏အေနာက္ဘက္မႇေန၍ က်ံဳးသဏၭာန္ျဖင့္ စလင္းၿမိဳ႕ကို ၀န္းရံလ်က္ရႇိသည္။ ကန္ျပင္တစ္ခုလံုး၏ ဧရိယာမႇာ ၁၀ ဒသမ ၈၈ ဧက က်ယ္၀န္းၿပီး ကန္ပတ္လယ္ အလ်ားမႇာ ၄ ဒသမ ၇၃ မိုင္ ရႇိေၾကာင္း သိရသည္။ သကၠရာဇ္ ၅၅၆ ခုႏႇစ္က စတင္ တူးေဖာ္ခဲ့ေသာ ထို၀က္သည္းကန္ျပင္တစ္ခြင္လံုးတြင္ ၾကာရြက္၊ ၾကာပန္းတို႔က အလႇဆင္ ထားသည္။ ယခုအခါ ထို၀က္သည္းကန္ႀကီးကို သဘာ၀ထိန္းသိမ္းေရး နယ္ေျမအျဖစ္ သတ္မႇတ္ထားရႇိသည္။
ထို၀က္သည္းကန္၏ ေတာင္ဘက္ မလႇမ္းမကမ္း၊ ေစတုတၲရာလမ္း၏ အေရႇ႕ဘက္တြင္ စလင္း႐ုပ္စံုေက်ာင္းေခၚ ေျမာက္ေလးစဥ္ေက်ာင္း တည္ရႇိသည္။ ထိုေက်ာင္းႀကီးမႇာ ဘံုခုနစ္ဆင့္ႏႇင့္ ျပႆဒ္ အေဆာက္အအံု ျဖစ္ၿပီး အေရႇ႕အေနာက္ အေနအထားျဖင့္ တည္ရႇိသည္။ ေက်ာင္းႀကီးတြင္ ဘုရား၀န္းေခၚ ျပႆဒ္ေဆာင္၊ အလယ္၀န္းေခၚ ဓႏုေဆာင္ႏႇင့္ ေက်ာင္းမႀကီးေခၚ ေဇတ၀န္ေဆာင္ ဟူ၍ အေဆာင္သံုးမ်ဳိးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ထား ၿပီး ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းလံုး၏ အေရႇ႕အေနာက္ အလ်ားမႇာ ၁၇၈ ေပ ၈ လက္မရႇိ၍ ေတာင္ေျမာက္ ၇၅ ေပ ရႇိသည္။ ေက်ာင္း၏ ေလးဘက္ေလးတန္ နံရံမ်ားကို သစ္သားမႇန္ခံကြက္မ်ားျဖင့္ ကာရံထားၿပီး သစ္သားမႇန္ခံကြက္ တစ္ခုခ်င္းစီတြင္လည္း ပန္းပြင့္ ေဖာင္းႂကြမ်ားျဖင့္ အလႇျခယ္ထားသည္။ ဘံုခုနစ္ဆင့္ ပါရႇိေသာ ျပႆာဒ္တစ္ခုလံုးတြင္လည္း ႐ုပ္လံုး၊ ႐ုပ္ႂကြ၊ ကႏုတ္ပန္းမ်ားျဖင့္ ထြင္းထုထားၿပီး ေက်ာင္းလက္ရန္းတုိင္မ်ားႏႇင့္ အကာမ်ားတြင္ ဗုဒၶ၀င္ ဇာတ္ေတာ္လာ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ တစ္ခုခ်င္းအလိုက္ ႐ုပ္လံုး႐ုပ္ႂကြမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားသည္။
ထို႐ုပ္စံုေက်ာင္းႀကီးကို ျမန္မာႏႇစ္ ၁၂၃၀ ခုႏႇစ္ ခရစ္ႏႇစ္ ၁၈၆၈ ခုႏႇစ္က တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယခုဆိုလွ်င္ ႏႇစ္ေပါင္း ၁၄၀ ေက်ာ္ သက္တမ္းရႇိၿပီ ျဖစ္သည္။ ထို႐ုပ္စံုေက်ာင္းႀကီးကို ေျမာက္ေလးစဥ္ေက်ာင္းဟု ေခၚဆိုရျခင္းမႇာ ထိုေက်ာင္းႀကီး ႏႇင့္ ပံုစံတူ ေတာင္ေလးစဥ္ေက်ာင္း ဟူ၍လည္း တည္ရႇိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ထိုေက်ာင္းႀကီး ႏႇစ္ေက်ာင္းကို တေကာင္းမ်ဳိးႏြယ္ ညီအစ္မမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ေက်ာင္းဒကာမႀကီး ေဒၚႏုႏႇင့္ေဒၚယုတို႔က ပံုစံတူ တည္ ေဆာက္ လႇဴဒါန္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီးအတြင္း ဂ်ပန္တပ္မ်ားအေျပး အဂၤလိပ္တပ္မ်ားမႇ ကြၽဲညီေနာင္ ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ ဗံုးႀကဲစဥ္က ေတာင္ေလးစဥ္ေက်ာင္းမႇာ ပ်က္စီးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုစဥ္က ဂ်ပန္တပ္မ်ားမႇာ ယခု က်န္ရႇိေနေသာ ေျမာက္ေလးစဥ္ေက်ာင္းတြင္ ပုန္းခိုေနခဲ့ၿပီး အဂၤလိပ္တပ္မ်ားက ေတာင္ေလးစဥ္ေက်ာင္းဟု သတင္းမႇားရ၍ ဗံုးႀကဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ စစ္၏ဆိုးက်ဳိးက ေရႇးေဟာင္း အေမြအႏႇစ္ ေတာင္ေလးစဥ္ ႐ုပ္စံုေက်ာင္းႀကီးကို အုတ္ခံုမ်ားသာ က်န္ရစ္ေစခဲ့သည္။
ေျမာက္ေလးစဥ္ ႐ုပ္စံုေက်ာင္းႀကီး၏ ျပႆာဒ္ေဆာင္ေခၚ ဘုရားခန္းကို ၈ ေပ ၆ လက္မ အက်ယ္ရႇိေသာ အခန္းမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ထားၿပီး အျမင့္မႇာ စိန္ဖူးေတာ္အထိ ေပ ၁၀၀ ရႇိသည္။ ထိုျပႆာဒ္ေဆာင္ထဲတြင္ ႏႇစ္ထပ္ပန္းကႏုတ္ မ်ားျဖင့္ အလႇဆင္ထားေသာ ပလႅင္ႏႇင့္ ေရႇးေဟာင္း ဘုရားဆင္းတုမ်ား တည္ရႇိသည္။
ျပႆာဒ္ေဆာင္၏ မ်က္ႏႇာက်က္ကို မႇန္စီေရႊခ်၍ အလႇဆင္ထားသည္။ ျပႆာဒ္ေဆာင္၏ ေတာင္ဘက္ႏႇင့္ ေျမာက္ဘက္တြင္ အဂၤေတပန္း ကႏုတ္မ်ား၊ နတ္႐ုပ္မ်ား ထြင္းထုထားေသာ မုခ္ဦးပါ အုတ္တံတားတစ္စင္းစီ ပါရႇိသည္။ ယခုအခါ ထိုအုတ္ေလႇကား တံတားမ်ား၏ လက္ရန္းအကာမ်ားမႇ အဂၤေတသားမ်ား ကြာက်ၿပီး အုတ္ကြက္မ်ားသာ က်န္ရႇိေတာ့သည္။
႐ုပ္စံုေက်ာင္းႀကီး၏ အလယ္ေဆာင္ေခၚ ဓႏုေဆာင္ထဲတြင္ လက္ရႇိ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ ဦးၪာဏ သီတင္းသံုး ေနထိုင္လ်က္ ရႇိၿပီး ေရႇးေဟာင္း တ႐ုတ္ဖန္မီးဆိုင္းမ်ား၊ ေရႇးေဟာင္း တိုင္ကပ္နာရီႏႇင့္ နာရီကို ထမ္းထားသည့္ဟန္ သူငယ္ေတာ္ သစ္သားပန္းပု႐ုပ္လည္း တည္ရႇိသည္။ ဓႏုေဆာင္၏ အေနာက္ဘက္ နံရံအေျခတြင္ တရားေဟာပလႅင္သဏၭာန္ ခံုျမင့္တစ္ခုလည္း တည္ရႇိသည္။
ထိုဓႏုေဆာင္၏ ေတာင္ဘက္ႏႇင့္ေျမာက္ဘက္တြင္လည္း အုတ္ေလႇကား တံတားတစ္စင္းစီပါရႇိၿပီး ထိုအုတ္ေလႇတံတားမ်ား၏ ေဘးလက္ရန္း အကာမ်ားတြင္ မီးေက်ာင္းမႇ မီးႏႇင့္မႈတ္ေနဟန္ ပန္းကႏုတ္ အဂၤေတမ်ားျဖင့္ အလႇဆင္ထားသည္။ ေက်ာင္းမႀကီးေခၚ ေဇတ၀န္ေဆာင္မႇာ အျမင့္ေပ ၆၀ ရႇိၿပီး အခန္းတစ္ခန္းလွ်င္ ၁၀ ေပ က်ယ္၀န္းသည္။
႐ုပ္စံုေက်ာင္းႀကီး တစ္ေက်ာင္းလံုးတြင္ စုစုေပါင္း တိုင္လံုးအႀကီး၊ အေသး ၂၄၅ တိုင္ ပါရႇိသည္။ ျပႆာဒ္ေဆာင္တြင္ တိုင္လံုး ၂၅ လံုး၊ ဓႏုေဆာင္တြင္ တိုင္လံုး ၁၄ လံုး၊ ေက်ာင္းမႀကီးေဆာင္တြင္ တိုင္လံုး ၈၀ ႏႇင့္ ၾကမ္းျပင္လက္ရန္းတုိင္ေပါင္း ၁၂၆ တိုင္ ျဖစ္သည္။ ထိုတိုင္လံုးမ်ားတြင္ တိုင္လံုးအႀကီးမႇာ လံုးပတ္ ၄ ေပ၊ ၄ လက္မရႇိ၍ တိုင္လံုးအေသးမႇာ လံုးပတ္၂ ေပ၊၂ လက္မ ရႇိၾကသည္။
ထိုစလင္း႐ုပ္စံုေက်ာင္းေခၚ ေျမာက္ေလးစဥ္ေက်ာင္းမႇာ မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္းရႇိ ႐ုပ္စံုေက်ာင္းမ်ားအနက္ ဒုတိယအႀကီးဆံုး ေက်ာင္းႀကီး ျဖစ္ၿပီး လူသိမ်ား ထင္ရႇားသည့္ စေလ႐ုပ္စံုေက်ာင္းထက္ ပို၍ ႀကီးမားသည္။ စလင္း႐ုပ္စံုေက်ာင္း၏ တိုင္ လံုးမ်ားႏႇင့္ လက္ရန္းမ်ားတြင္ ထြင္းထုထားေသာ ႐ုပ္လံုးႂကြႏႇင့္ ပန္းကႏုတ္ အခ်ဳိ႕မႇာ ေလဒဏ္မိုးဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးလ်က္ရႇိၿပီး ျပဳတ္က်ေနေသာ ႐ုပ္တုမ်ားကိုလည္း သိမ္းဆည္းထားေၾကာင္း သိရသည္။ ေက်ာင္းမႀကီးေဆာင္ႏႇင့္ ေဇတ၀န္ေဆာင္တို႔၏ ေတာင္ဘက္၀ရံတာမ်ားတြင္ ၾကမ္းခင္းမ်ားလံုး၀မရႇိေတာ့ဘဲ လက္ရန္းတုိင္မ်ားသာ က်န္ရႇိေတာ့သည္။
ထိုစလင္း႐ုပ္စံု ေက်ာင္းႀကီးမႇာ ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္းက ဗံုးမႇား၍ အခ်ခံရေသာေၾကာင့္ မပ်က္စီးခဲ့ေသာ္လည္း ေလဒဏ္မိုးဒဏ္ ျပႆဒ္ေဆာင္မႇာ လံုး၀ၿပိဳက်လုနီးပါး ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၀၃ ခုႏႇစ္က အစိုးရ၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕မႇ ဆရာကံခြၽန္ႏႇင့္ သားတပည့္မ်ား နန္းၿမိဳ႕ျမန္မာ့ပန္းပုလုပ္ငန္းမႇ တာ၀န္ယူ ျပဳျပင္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အေနာက္ဘက္ဆီမႇ ေထာင္သီးေတာင္၊ နတ္မေတာင္တို႔က တံတိုင္းမ်ားသဖြယ္ ရံလ်က္ ၀က္သည္းကန္ကလည္း က်ံဳးတစ္ခုသဖြယ္ ၀န္းရံလ်က္ရႇိေသာ စလင္းၿမိဳ႕သည္ ေရႇးေဟာင္းေစတီ၊ ပုထိုးမ်ားစြာကို ရင္ခြင္ထဲတြင္ ဌာပနာ၍ တေကာင္း လူမ်ဳိးတို႔၏ အေမြေလာက မႇန္ကင္းတိုက္ေက်ာင္းႏႇင့္ ေျမာက္ေလးစဥ္ ႐ုပ္စံုေက်ာင္းတုိ႔ကို ေထြးေပြ႕လ်က္ ရႇိေပေတာ့သည္။
ေမတၱာ ကရုဏာ ေစတနာျဖင့္
စလင္းဇင္ေယာ္
စုစည္းရွာေဖြတင္ဆက္သည္။
0 comments: